pátek 6. října 2017

Šťastní pokrytci

Dnes bych rád prohodil něco o lidech, kteří šíří motivační kecy. Nějaké obrázky s nápisy "Nedošel jsem takhle daleko, jen abych došel takhle daleko" vem čert, každému to je ukradené, ale dnes jsem při brouzdání knížkou skoro-nesvéprávných narazil random na video, kde mi nějaký mileniál o něco starší než já tvrdil, že si mám najít činnost, která mě baví a bude mě živit celých 7 dní v týdnu! Ihned jsem tedy zavolal šéfovi, že se mi právě změnil život a že mu na to drbu a od teď budu placený alkoholik a povaleč.

Ale k věci. Na stránce toho klučiny jsem nedohledal, co vlastně dokázal nebo se mi jen nechtělo. Tězko říct. Pravděpodobně dokázal koupit kameru a zapnout ji. Proč je tenhle člověk v mých očích pokrytec? První důvod je, že v tom videu řekl něco ve smyslu "Je jedno že každý okolo trpí 5 dní v týdnu a šťastní jsou pouze 2, vy to můžete změnit a nebýt jako oni". Zřejmě ho nenapadlo, že takové věci může říct svému kamarádovi v hospodě, ale ne tisícům (potencialně milionům nebo celému světu) lidí prostřednictvím videa na internetu, které sdílí. Na facebooku je přes dvě miliardy lidí, takže už vlastně nejsme tak vyjimeční, ne? Země třetího světa a jejich obyvatelé nikoho nezajímají a pokud tvrdíte že ano, tak lžete sami sobě. Tím zredukujem populaci ještě víc a vyjde nám, že vlastně každý kolem nás může dělat co ho baví. Jasně, vzhledem k lidským právům může, ale realně to nefunguje.

Můžete tvrdit, že některé lidi jejich práce baví, pokud se bavíme o zaměstnancích. To je pravda, ale odhadem to sedne tak na 10% z nich, protože i když si někteří lidé nestěžují, tak je jejich práce nebaví a vyhrát ve sportce, tak je další den nikdo v práci neuvidí.

Abych to tu ale neokecával. Největší pokrytectví od lidí šířících motivační kecy je fakt, že k tomu používají socialní sitě, blogy... jednoduše internet. Napadlo někoho z nich, že existují správci sítě a další lidé, kteří jim tohle umožňují? A myslí si snad, že je jejich práce baví? Napadlo je , že tu podělanou kamerou, do které třepou tyhle žvásty, vyrábělo v číně klidně dítě? Kde by si nakoupili jídlo, kdyby jim je Bohunka s minimální mzdou v obchodě neprodala? V čem by si vozili své tlusté zadky kdyby jim špinavý dělník, který si pravděpodobně zničí zdraví dřív, než bude v důchodu, nevytěžil tu ropu? Kdo by vám vyrobil to auto.... a můžu pokračovat. Všechno, co tihle lidi mají a dělají, je díky neuspěšným lidem, kterým pak vykládaji tyhle bláboly.

Kapitola sama o sobě jsou pak vlogeři a podobné nuličky bez talentu, kteří si hrají na úspěšné a dovolí si vykládat něco o motivaci do života. Lze říct, že na vině jsou hlavně jejich diváci, kteří jim to žerou, ale oni sami by mohli mít dostatek soudnosti a uvědomit si, že veškerá jejich popularita a bohatství pramení z neúspěšných lidí jako jsou jejich diváci a určitě by nechtěli, aby náhle všichni diváci byli úspěšní a šťastní, že ano. Kdo by je pak sledoval.

Nebo podnikatelé, kteří motivují k úspěchu. Jak z maminčiny garáže prorazili a dnes zaměstnavaji tisíce lidi po celém svět. A není to právě důvod, proč je zaměstnávavají? Aby tu blbou práci, která je nebavila, nemuseli dělat sami?

Až mi bude dávat motivaci do života člověk, který žije nezávisle na druhých v chatrči co si sám postavil a žere co vypěstoval, tak tomu člověku dám za pravdu a v mých očích bude opravdu dobrým a šťastným člověkem. Všichni ostatní jsou jen podělaní pokrytci, co by si mohli uvědomit, že život v dnešní civilizaci je hnusný a nespravedlivý a v podobě, ve které ho hlásají oni, by svět nefungoval a oni sami by stoprocentně šťastní nebyli. Buďte rádi, že jste vyhráli život a nepovyšujte se nad lidma, kteří pro vás "trpí".

Životní úspěch, jak nám ho tihle lidé popisují, je totiž založený na neúspěchu druhých.

Žádné komentáře:

Okomentovat